Kategorier
Gammalt

En vecka!

När dagens liter lymfareningsdryck är uppdrucken så har första veckan klarats av. Det var lite hackigt, men det gick nog förvånansvärt bra.

Idag har jag även bestämt mig för att skärpa ihop mig. Hade för en månad sen besök av min bror och hans fru. Då tillät jag mig ett par dagars avsteg. Tror det var tre. Jag gick under dessa dagar upp 1,5kg. Det känns ganska ok med tanke på vad jag åt.

Planen att återgå till LCHF gick bra. Inga uppenbara kolhydrater till vardags. Men tyvärr försvann gnistan.. motivationen.. Har hållit mig ganska ok i ätandet. Men jag misstänker att jag tillåtit mig/ unnat mig för mycket lc-godsaker. Har konstaterat sen tidigare att jag inte kan äta bär varje dag.. har ätit det ibland flera ggr per dag. Har konstaterat tidigare att jag måste vara försiktig med mjölkprodukter, har ätit massor med mjölkprodukter. SÅ har det varit.

Jag har inte gått upp mer i vikt. Men har matat candidan, så den känner jag av igen.. Jättejobbigt. Och så har jag hållit liv i begäret efter sött. Vilket fått till följd att när det ställts fram godis, chips eller ostbågar så har jag verkligen inte klarat att stå emot. Detta intresserade mig inte förr. Nu kan jag inte stå emot.

Hårdare tyglar… och som peppning lyssnar jag på "sockerbomben" Av Bitten Jonsson. Det medvetandegör problemet. Men motiverar inte. Eftersom hon beskriver en fettskrämd avgiftning, med tillåtelse av vissa kolhydrater så känns det som hennes sätt skulle vara ett helvete. Det vill jag inte ha. Som tur är vet jag sen lchf-starten att jag inte får så stora omställningsproblem, och jag börjar ju inte om helt från början.

Gjorde ett test som finns i sockerbomben.. fyllde i som jag mådde alldeles innan lchf-starten. Om man får ett värde på 50 eller mer får man rådet att söka hjälp för avgiftning. Jag hade 212! Spikpåk i huvudet. Man skulle inte ha mer en 16 på en enskilld kategori. Jag hade 23 på vissa.

Ska göra om testet om en vecka eller två, om hur jag mår nu.. Ska bli spännande och se vad svaret blir.

Nu ska jag dricka mitt lymfate, lyssna vidare och måla stolar.. och fotbada.. men i vilken ordning vet jag inte. =D 

Av anterrabae

Nystartad..

Lämna en kommentar